Finn szauna

Hőmérséklet: 90-100ºC
Páratartalom:
~30%

Jótékony hatásai:

A finn szaunák a szaunázás klasszikus élményeit nyújtják. Működési elve: a kályhával felmelegített forró levegő hatására az emberi test verejtékezni kezd. Finnországba a szauna több mint 2000 éves múltra tekint vissza. Az eredeti finn szauna lényege a szabályozható hőmérséklet és a páratartalom. A hagyományos szauna titka a gőz. A gőz mennyisége egyenes arányban áll a hőfokkal, általában  80-90 fok az ideális, de néhányan akár 130 C fokra is felmelegítik a kabint. Az igazi relaxációhoz általában illóolajokat és különböző aromákat használnak. A szaunába száraz bőrrel kell belépni, mert a bőr csak így tud igazán izzadni. A folyamatokat általában 3×15 perces részekre bontják és minden negyedóra után igénybe veszik a merülő-medencét, vagy hideg vízzel lezuhanyoznak. A rendszeres szaunázással elsősorban megelőző és kiegészítő szerepet töltünk be, valamint hozzájárul megromlott egészségi állapotunk stabilizálásához, szervezetünk ellenálló képességének növekedéséhez.

Különösen ajánlott a szaunázás:

  • reumatikus jellegű betegségekben;
  • izmok- és ízületek megbetegedésekben;
  • gerinctáji fájdalmakkal (hát- és derékfájás, nyakmerevedés)
  • ízületi elváltozásokkal;
  • csípő- és térdízületi panaszokkal;
  • izommerevséggel;
  • megfázásos és allergiás megbetegedésekkel, náthával;
  • melléküreg- és egyéb gyulladások, légúti megbetegedésekkel;
  • asztmával;
  • krónikus hörghuruttal;
  • depresszióval;
  • izomlázzal küzdők számára.

A szaunázás során fokozódik a szervezetünk salakmentesítése (azaz az izzadás), valamint csökken a túlzott savasodás, tehát rendkívül jól méregtelenít! Oka: testünk felmelegedése során fokozódik a vérellátásunk, az anyagcsere és a kiválasztási folyamataink pedig meggyorsulnak. A szervezet salakmentesítésével csökkennek például a mozgásszervek, izmok, ínszalagok, kötőszövetek, ízületek fájdalmas elváltozásai, az életkor növekedésével gyakoribbá váló krónikus megbetegedések, amelyek okozati összefüggésben állnak a szervezet elsavasodásával. Aktivizálódik testünk immunrendszere, megnövekednek a védekező és öngyógyító erőink. Oka: a test melegedése mozgósítja a fehér vértesteket, védekező anyagainkat és mechanizmusainkat. A szaunázók sokkal ritkábban kapnak el például légúti fertőzéseket. A szaunázás jótékony hatást gyakorol a szív- és a keringési rendszerre, ugyanis felgyorsítja a vérkeringést. Vigyázzunk azonban, a visszér-problémákkal szenvedők esetében ugyanis a túlzott meleg káros hatású lehet, az erek kitágulnak, s így fokozódnak a visszérbetegség panaszai. Szépségünkre, bőrünkre, testünkre pozitív hatást gyakorol, ugyanis javítja a bőr vérellátását, megszabadítja a bőrt a szennyeződésektől, az elhalt hámsejtektől, ezáltal az “megfiatalodik”. Lágyabb, puhább, bársonyosabb, rugalmasabb lesz. A szaunázás kiváló stressz-oldó elfoglaltság. A meleg hatására bemelegednek és ellazulnak az izmok, ízületek, megnyugszik az idegrendszerünk. A legjobb és legtermészetesebb orvosság álmatlanság ellen. Fellazítja a leragadt izomkötegeket, így rendkívül hatékony lehet az ülőmunkát végzőknél oly gyakori izomgörcsök, izomcsomók feloldására. A szaunázás az izomláz enyhítésében verhetetlen.